سرانجام مایکروسافت نسخه آی‌پد مجموعه آفیس را منتشر کرد
نوشته شده توسط : محمود مختاری

یکی از شایعات قدیمی دنیای آی‌تی که تا به امروز ادامه داشت شایعه انتشار نسخه آی‌پد مجموعه آفیس بوده است. عده‌ای بر این عقیده بودند مایکروسافت برای انحصاری کردن محصولات خود خصوصا تبلت‌ها، این محصول نرم‌افزاری محبوب خود را برای سیستم‌عامل iOS منتشر نخواهد کرد.

یکی از شایعات قدیمی دنیای آی‌تی که تا به امروز ادامه داشت شایعه انتشار نسخه آی‌پد مجموعه آفیس بوده است. عده‌ای بر این عقیده بودند مایکروسافت برای انحصاری کردن محصولات خود خصوصا تبلت‌ها، این محصول نرم‌افزاری محبوب خود را برای سیستم‌عامل iOS منتشر نخواهد کرد. اما این شایعه حالا به واقعیت پیوسته است.

 

 

این پیش‌بینی‌ها در ابتدا با عرضه نسخه iOS مجموعه آفیس برای آیفون اشتباه از آب درآمد و در نهایت امروز مایکروسافت رسما اعلام کرد نسخه نهایی آن را روی اپ استور اپل قرار داده و به زودی تایید خواهد شد. مسئله‌ای که به نظر می‌رسد، مورد استقبال تیم کوک، مدیرعامل اپل نیز قرار گرفته است و وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی به مایکروسافت و  مدیرعامل آن بابت ورود به دنیای آی‌پد خوش‌آمدگویی گفته است و دیالوگ جالب و دوستانه‌ای بین این دو مدیرعامل کمپانی‌های بزرگ دنیا رد و بدل شده است. 

 

اما مجموعه Office در کنار مجموعه iWork قرار خواهد گرفت که اپل آن را بر روی سیستم‌عامل مک و iOS عرضه می‌کند و تقریبا کار مشابهی مانند مجموعه Office انجام می‌دهد. در حال حاضر مجموعه iWork رایگان است اما مجموعه Office تنها قابلیت نمایش اطلاعات آن رایگان است و برای ویرایش یا تولید اطلاعات لازم است که مبلغی به عنوان اشتراک ماهیانه پرداخت نمایید. البته شما می‌توانید ۳۰ روز به صورت مجانی از امکانات ویرایش و تولید محتوا استفاده کنید.

 

 

بسیاری مجموعه Office را محبوب‌تر از مجموعه iWork می‌دانند و این مسئله هم طبیعی‌ست زیرا تعداد کاربران Office به دلیل پوشش سیستم‌عامل‌های مختلف بسیار بیشتر است. اما باید دید اکنون رقابت Office و iWork بر روی iPad در نهایت به پیروزی کدام یک خواهد انجامید و کدام نزد کاربران محبوب‌تر خواهد بود. ضمنا مجموعه Office بر روی آی‌پد کاملا شبیه به نسخه ویندوزی آن بوده و شما می‌توانید از امکانات آن به صورت کامل استفاده کنید. حالا دیگر ورد ، پاورپوینت و اکسل علاوه بر کامپیوتر بر روی آی‌پد شما نیز خواهند بود. 

 

 

حال با انتشار آفیس نسخه آی‌پد، شما به شخصه کار با iWork را ترجیح می‌دهید یا Office ؟

 

 منبع: جی اس ام





:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: